יום שלישי, 17 בדצמבר 2013

תגלית מדהימה: מרן הרב שך שלח את מקורבו הגרש"ז גרוסמן לדון עם חנן פורת ב''מסלולי גיוס לחרדים''!!!

כולנו זוכרים את מלחמת החרמה שניהל מרן הרב שך כנגד מפלגת ש"ס, אריה דרעי וכו', היום, אחרי הרבה שנים, אנחנו נחשפים לפרוטוקולים ועדויות מתוככי חדרי המשא ומתן דאז, ומתבררים פרטים חדשים מפתיעים ומסעירים, שיש להם השלכה גדולה גם על "מסורת הרב שך" בעניין צורת המאבק ב"גזירת הגיוס"...

אחד הדברים שהמטילים רפש בפעילות להצלה מגזירת הגיוס בשנים האחרונות, היתה הההסכמה לכינון ועדת טל ולחוק טל. כפי שכבר ביארתי כאן, גם הרב שך שלח את נציגיו לוועדה שדנה על נושא גיוס בני הישיבות. אולם באשר להחלטות הועדה, גם כן יש הטוענים, כי ההסכמות היו "פשרניות" וכו'.
מתברר, שמרן הרב שך זצוק"ל הסכים עם החלטות דומות ואפילו חמורות יותר!!!

בשנת 92 בשנה בה שוב רצו יחד במשותף דגל ואגודה, תעמולת הבחירות נסובה סביב החרדים והגיוס לצבא. כפי שכבר ניתן לראות פה, בשנת 92 נרשמה התגברות של הדרישה הציבורית לגיוס בני ישיבות, בין השאר פורסמה אז הכרזה הזו, כפראפזה לקמפיין של חב"ד, "הכונו לביאת המשיח"...

    באדיבות הספריה הלאומית.

בבחירות אלו, קיבלה מפלגת "צומת" בראשות רפאל איתן 8 מנדטים. מפלגת צומת היתה מפלגה אזרחית חילונית שחרתה על דגלה בין היתר את "גיוס בני הישיבות".
מי שניהל לאחר הבחירות את המו"מ מטעם מרן הרב שך זצוק"ל, שזו אגב הייתה הפעם האחרונה שהוא היה שותף פעיל בבחירות ובמו"מ, היה נאמנו הגאון ר' שלמה זלמן גרוסמן שליט"א, היום, רבה של העיר אלעד (הוא היה ה"מוטל'ה קרליץ" של הרב שך, בלי להשוות בין שתי האישים).
דוגמא קטנה לקירבתו של הגרש"ז למרן הרב שך, ניתן לראות בסיפור הזה, כמה חודשים לפני המו"מ, הרב שך מאיים להתפטר מ"דגל התורה", באם הרב גרוסמן יוגבל ע"י חברים אחרים בוועדת הרבנים של דגל התורה, מאתרו של נח זבולוני: 30 באוקטובר 1991

בסופו של דבר, כזכור, הוקמה אז "ממשלת הזדון" של מפלגות השמאל יחד עם ש"ס. אולם הפרטים שאני מפרסם כעת, נוגעים לאופציה השניה, זו שמרן הרב שך זצוק"ל חפץ בה,ובעקבות אי קבלתה ע"י ש"ס, יצא נגדם מרן זצוק"ל בחרב ובחנית. מסתבר שהימין תכנן גיבוש "בלוק חוסם" של הליכוד, צומת והחרדים, למו"מ מול יצחק רבין לכינון ממשלת אחדות, מי שניהל אז את העניינים היה כאמור הרב שלמה זלמן גרוסמן.
בגיבוש הבלוק סוכם סיכום גם בנושא "גיוס בני ישיבות", הסיכום, כמה לא מפתיע, דומה מאוד מאוד למה שסוכם ב"חוק טל"!!

הקטע הרלוונטי מעיתון "קול העיר", הקטעים המודגשים הן עדות מהרב גרוסמן.

רבין ניצח על חודו של מנדט, אך למעשה לא הייתה באפשרותו להרכיב ממשלה עם רוב יהודי והוא נזקק לסיעה שתשבור את השותפות הטבעית עם הליכוד כדי להרכיב קואליציה: ”מלכתחילה". סיפר הגרש"ז גרוסמן, בפרק שנשמר בארכיון עד היום. "הרב שך רצה להיכנס לממשלת רבין בגלל האיום בגיוס בחדרי הישיבות. הוא הרי כבר שתה לחיים עם אריה דרעי וכל מה שהסכים לנהל מגעים עם רבין היה רק בגלל שסיפרו לו שרבין מאיים שאם החרדים לא יתמכו בו, יצרף את רפול לממשלה ויממש את המצע של צומת, לגיוס בחורי ישיבות".

בחירות 92 שתוצאותיהן הביאו להדחת שמיר, היו הראשונות בהן הונף הגיוס כדגל סוחף המונים ומי שנבנה מכך הוא רפול שנכנס לכנסת עם - עוד שבעה גמדים, שנבחרו על גבו."הרב שך חשש (מ"צומת" ח.ח.), ולכן נתן אישור לניהול מו"מ עם רבין, אבל אחרי שבדק לעומק, התברר לרב שך שרבין לא מתכוון ללכת למהלך והוא נתן אור ירוק ליצירת בלוק חוסם מול רבין שיחייב את העבודה בראשותו, לנהל מו"מ על ממשלת אחדות עם יצחק שמיר. לימין עם החרדים, בראשות שמיר, היו 59 מנדטים, ולרבין בראשות השמאל היו 51, אבל לרבין היה בלוק חוסם עם הערבים - והיה ברור שלא יוכל להרכיב איתם ממשלה".

"אחרי שישבנו עם רפול והעלינו בפניו את ההצעה, הוא הסכים להתחייב, במסמך חתום, שתמורת בלוק חוסם ודרישה להעברת תיק הביטחון לידיו, הוא מוכן לחזור בו מגיוס בחורי הישיבות, ובעל פה, הבטיח לתאם גם בשאר ההצבעות שנוגעות לענייני דת ומדינה, מי שתיווך בינינו ודחף את המהלך, היה חנן פורת, מהפקס שלו קיבלתי את הנייר חתום בחתימת רפול. שמיר שהיה בסוד העניין לא אהב את רפול, אבל הבין שזו הדרך היחידה למנוע מהשמאל להקים ממשלה צרה. בסוף זה טורפד כי ש"ס כבר הייתה במגעים מתקדמים מול רבין".

הנוסח עליו חתום רפול, במסמך שמתפרסם כאן ("קו עיתונות" ח.ח.) לראשונה, היה למעשה חזרה מכל המצע שעליו התנהל הקמפיין של רפול, סמל היושרה:
 המסמך עליו חתם רפול:




א. הממשלה תבדוק את מסגרת דחיית השירות הצבאי לבני ישיבות, במגמה לקבוע כללים ותקנות אשר יבטיחו כי מסגרת זו תיוחד רק לתלמידים ש"תורתם אומנותם", ולא תנוצל לאי שירות צבאי לאלו שאינם עומדים בקריטריון זה.

ב. מערכת הביטחון תעודד שילוב תלמידי ישיבות גבוהות בצה"ל, הן באמצעות ישיבות ההסדר השונות והמכינות התורניות הקדם צבאיות, והן באמצעות הקמת מסגרות צבאיות מיוחדות אשר יסייעו ויעודדו שירות בצה"ל לפרק זמן נאות, לבני ישיבות הנכונים לשלב שירות צבאי במהלך לימודיהם.

כלומר מרן הרב שך זצוק"ל הסכים (בשעת הדחק וכו') ל:

1. החמרת הנהלים בעניין "תורתו אומנותו". (כמדומה, חמור מחוק טל). 
2. גיוס תלמידי ישיבות גדולות לצה"ל. 
3. הקמת מסגרות ייעודיות להם. 
4. עידוד וסיוע של שירות בצה"ל לתלמידי ישיבות. (כנ"ל). 
5. הקמת מסלולים מיוחדים לחרדים לשילוב שירות צבאי.
אגב, יש ללמוד גם שדעת מרן הרב שך היתה שעדיף להיכנס לממשלת הזדון, עליה תקף הרבה, ובלבד להציל בענין הגיוס.... כנראה, מזה למדו בשנת תשנ"ט, שהאיסור להיכנס לממשלת שמאל נתון למצב באותו זמן...

עכשיו תשחזרו כל מה שאתם יודעים על חוק טל, וזה לא הרבה כנראה, ותגידו האם יש פשרה גדולה מאלו בחוק טל....

הדברים פורסמו (בהקשר אחר) לראשונה ע"י הכתב המוכשר אבי בלום במדור "בי"ס לפוליטיקה" בעיתון "פרופיל" מקבוצת "קו עיתונות" בתאריך י"ד בתמוז תשע"ב. חשוב לציין כי מדור "בי"ס לפוליטיקה" היה מופיע אז כסדר גם באתר "כיכר השבת", אולם בשבוע זה "דולג" המדור, ויש אומרים, פורסם, ונמחק... מעניין מאוד למי יש אינטרס להסתיר את העניין מהציבור... וכמה הוא מוכן לשלם על כך....



ייתכן ובימים הקרובים נקבל עידכונים נוספים בנושא, במידה ואכן כן, נשתף בזה את הציבור בעז"ה.

תגובת הרב גרוסמן, בפורום אברכים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה